חברת מסעות, תציע טיולי "קיימות – טבע וקהילה" בטנזניה ובהוטן

0
245
קרדיט צילום: דבורה אלתוני

טרנד טיולי הקיימות כובש את הקהל האמריקאי והאירופאי בשנים האחרונות. יחד עם זאת, מנתונים המפורסמים בדו"ח סקר של טיולי ברי-קיימא של חברת בוקינג (Booking.com) עולה כי 60%-70% מהמטיילים בעולם מעדיפים לטייל באופן בר קיימא, לקחת חלק בחוויות תרבותיות אותנטיות וליצור אימפקט חיובי משמעותי במקומות בהם הם מבקרים. למרות ההייפ העולמי, עדיין 33% מהמטיילים בעולם סבורים כי מאתגר עבורם לתכנן חופשה בת קיימא באופן עצמאי ו-49% מהם מצהירים שהם אינם יודעים כיצד לעשות זאת.

 

חברת מסעות, זיהתה את הפוטנציאל האדיר שקיים בשוק העולמי המגלגל כיום מעל 200 טריליון דולר, ומציעה טיולי קונספט לטנזניה ולבהוטן, למשפחות, זוגות ולבני הגיל השלישי. טיולים אותנטיים אלה משלבים בין ספארי, טבע פראי, תרבות, שבטים קדומים, לצד פעילויות ומפגשים מרגשים עם הקהילה המקומית המארחת היוצרים ערך אדיר למטיילים ולמארחים כאחד. טיולי הקיימות מספקים הצצה מקרוב לעולמם של המקומיים, תוך התחשבות בסביבה ובמשאבי הטבע. קונספט זה מאפשר למטיילים ללמוד מחדש על היופי שבפשטות, על שמחת החיים וההודיה האינסופית בה חיים המקומיים, לצד ההנאה מטיול גיאוגרפי.

 

טיולי קיימות הם בעלי משמעות וערך חברתי, המשלבים בין טיול גיאוגרפי ביעד אקזוטי מסקרן, לבין תמיכה בקהילה המקומית. לדוגמה, לצד ימי ספארי בשמורות וטיולי טבע ברחבי טנזניה, חברי הקבוצה רשאים  להעביר פעילות מעשירה של כשעה עם תלמידים בבית ספר, או בבית יתומים במידה ויחפצו בכך. בבהוטן, מדינה נידחת בהרי ההימאליה, קבוצת המטיילים מתארחים ולנים לילה אחד אצל משפחה מקומית המתגוררת בהרים ובכך תומכת בהם כלכלית. מינון המפגשים עם הקהילה המארחת, מאוזן ומייצר חלוקה אידיאלית בין השניים תוך הקפדה על מפגשים קצרים השזורים בחלק מפעילויות הטיול.

 

טיולי "קיימות-טבע וקהילה" במסעות, הם טיולי בוטיק היוצאים אחת לחודשיים למשך 8 ימים מלאים, וכוללים קבוצה אינטימית של עד 15 משתתפים המלווים באופן צמוד בשני מדריכים- ישראלי ומקומי. חשוב להדגיש שלא מדובר בטיולי התנדבות, אלא בביקורים מרגשים במקומות בהם יכולים המטיילים להחליט על פי רצונם החופשי אם להעביר פעילות העשרה, כדוגמת משחק חשבון עם התלמידים בבית ספר יסודי ועוד.

 

בנוסף, כחלק מהפעילות הברוכה, משתתפי הטיול מוזמנים לאסוף ציוד שהם אינם זקוקים לו למטרת חלוקה, כדוגמת בגדים, נעליים, איפור, שמיכות עבור תלמידי בית הספר, יתומים בבית ילדים, או לשכנים שמארחים אותם. הציוד המוטס מחולק בנקודות השונות במטרה לשמח את המקומיים.

 

גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, ציין "טיולי קיימות היא נישה חדשה ובתולית לקהל הישראלי, החודרת אט אט לתודעה הציבורית, בשונה ממדינות העולם עבורם הנושא מוכר יותר. זה לא סוד שהנוסע הישראלי, חובב הטיולים המושבע, מחפש לא פעם סוג אחר של טיול המלווה בריגוש, כזה שיותיר חותם ייחודי שלא כל אחד זוכה לחוותו. כאן בעצם טמון הסוד למקור המשיכה, לחוויה חד פעמית זו שמוגדרת לא פעם כטיול משנה חיים, בשל הערך החברתי הרב שהוא טומן בחובו".

 

עוד הוסיף רווה "טנזניה היא יעד מרתק ופחות מתויר המשלב ספארי, טבע, תרבות ומפגשים עם מקומויים המייצרים חיבור בלתי נשכח. מרגע פרסום טיולי קיימות לציבור הרחב, אנו רואים סקרנות ועניין רב, כך שאנו צפויים להשיק יעדים נוספים תחת קונספט זה, כדוגמת בהוטן אחד היעדים המובילים לטיולי קיימות. טיולים אלו אידיאלים למשפחות ומהווים אלטרנטיבה ייחודית לטיולי בר/ בת מצווה. החזון שלנו במסעות הוא לתת מענה לכל אדם המבקש לטוס בטיול מאורגן לכל יעד ולכל צורך בכל נישה אפשרית".

קרדיט צילום: דבורה אלתוני

אסנת חביב, מפתחת מחלקת טיולי קיימות בחברת מסעות, "קטגוריית טיולי הקיימות ללא ספק מותירה חותם ומספקת  חוויה יוצאת דופן בעולם התיירות. ניתן לראות שבטיולי הפיילוט שהוצאנו ליעד, בלט החיבור המרגש שנרקם במהלך הטיול בין המטיילים לתושבים המקומיים. חיבור זה מדגיש חלק משמעותי ועוצמתי מחוויית הטיול הנחרטת בזכרון המשתתפים למשך שנים רבות. אנו מאמינים שהשוק שנמצא בחיתוליו בישראל, יצמח ויהווה חלק משמעותי מטיולי הקונספט".

 

טיולי "קיימות-טבע וקהילה" לטנזניה, יצאו החל מה- 24.3.2023. עלות הטיול למשתתף עומדת על 4,289 דולר.

 

אודות מסעות

מסעות, מתמחה בהפקת טיולים גיאוגרפיים מאורגנים ברמה הגבוהה ביותר וחרטה על דגלה את נושא האיכות. כחברה מובילה בענף, היא מקפידה להוציא טיולי פרימיום ברחבי העולם שכל הפעילויות לכל אורך השהות כלולות בתשלום, בשונה מהנהוג בענף. לאחרונה, החברה החלה לשווק גם טיולי משפחות למגוון יעדים מסקרנים, כולל קרוזים משפחתיים מאורגנים כך שהיצע הטיולים המאורגנים שלה הוא המקיף והנרחב ביותר.

 

מסעות מציעה טיולים גיאוגרפיים מאורגנים, קרוזים מאורגנים, קרוזים מאורגנים למשפחות וכן, טיולי קונספט: טיולים לאוהבי לכת, טיולים מאורגנים לפסטיבלים ייחודיים בעולם, טיולים בדגש על אמנות וכן, טיולי קיימות, טיולי תרבות המקנים הכרות קרובה וייחודית עם תושבי המקום, תרבותם ואורח חייהם. טיולי ספא, טיולים לאוהבי לכת, טיולי שייט נהרות, טיולי ג'יפים,  טיולי יין וקולינריה, טיולי מוזיקה ועוד.

 

החברה, מקפידה על יצירת חווית טיול בלתי נשכחת, תמחור הוגן, שירות אישי וליווי צמוד המסיר מהנוסע את הדאגה לפרטים הקטנים ביותר. טיולי מסעות מלווים בשני מדריכים- מקומיים וישראלים מהמובילים בענף.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן