פארקים וקרחונים שלא הכרתם בארגנטינה!

0
3163
פארקים וקרחונים שלא הכרתם בארגנטינה!
מקור pixabay

יש מגוון רחב של יעדים בארגנטינה ליקטנו עבורכם מקומות לטיול שכדאי להכיר בה!
ארגנטינה נחשבת לאחד מהיעדים בחול הטובים ביותר לטיול – אז בואו נצא לדרך.

פארק לאומי לוס גליישר

משתרע על שטח ענק של כ 500 אלף דונם הכולל בשיטחו כ 47 קרחונים שונים, המפורסם והפופולארי מביניהם הוא קרחון פריטו מורנו (Perito Moreno) הקרחון המתנפץ המדהים ביופיו. יש בו עשרות אגמים ולגונות הניזונים מהקרחונים, קרחונים נוספים המהווים מוקדי משיכה הם: קרחון אופסלה (Glaciar Upsala), קרחון Onelli  וקרחון Spegazzini. עוצמת הנוף כה גדולה שאין מטייל היוצא מהאזור ללא חוויה שתלווה אותו בכל החיו.

ניתן לצאת לטיולים בפארק במסגרת מאורגנת באמצעות סוכנויות הנסיעות או לצאת עצמאים, מומלץ מאוד להשאיר את תוכנית המסלול ולוח זמנים משואר,

לאגו ארגנטינו (Lago Argentino):

 נחשב לאגם המים המתוקים הגדול בארגנטינה, שטחו כ 1,466 קמ"ר. זהו אגם עמוק מאוד לעיתים עמקו מגיע ל 500 מטר. האגם משתייך לפארק והוא נמצא מצפון לעיירה. את מימיו הוא מקבל מקרחונים ונהרות באזור, כאשר אגן הניקוז שלו משתרעה על שטח של 17,000 קמ"ר. לחופי האגם ישנה פעילות תיירותית הן בדייג, שייט, גלישה ועוד. הטיול הפופולארי הוא שייט בספינת טיולים לכיוון הקרחונים עם עלייה לחוף במספר אטרקציות.

קרחון פריטו מורנו

או כפי שהוא מכונה בפי המטיילים הקרחון המתנפץ. חזית הקרחון נמשכת על פני 3 ק"מ לערך וגובה קיר הקרחון כ 180 מטר, תזוזת הקרחון מגיעה עד 2 – 2.5 מטר ליום, זו תזוזה גדולה ועצמתי לקרחון כה גדול. הקרחון נמצא כ 80 ק"מ מעיירה ויוצאים אליו מדי יום טיולים והסעות , משך הנסיעה כשעתיים פלוס, זו האטרקציה הגדולה והפופולרית באזור, מול הקרחון ישנה שבילים מסודרים המגיעים עד לבמת צפייה מה הנקראת בפי המקומיים pasarellas  (טיילת) מכאן התצפית מרשימה ובמיוחד בעת התפרקות חלק מהקרחון.

בעת נפילת השבר למי האגם הרעש והמראה  יוצרים במקום תכונה מיוחדת, הצופים צורחים בחדווה ומצלמים ללא שליטה. למחפשי אתגרים ניתן להצטרף לטיול מאורגן המטייל על גבי קרחון או לשוט בסירת תיירות לכיוון קיר הקרח העצום, מראה מדהים ומומלץ.

קרחון אופסלה (Glaciar Upsala):

הוא אחד הקרחונים הגדולים בדרום אמריקה והטיול אליו הוא אחד המסלולים היפים הנוחים, מכוון שהקרחון נמצא ליד האגם  ארגנטינו Lago Argentino)  ), עולים על ספינת טיולים ושטים אל מול הקרחון, מסיים את החלק הזה בעצירה  בכריסטנה (Estancia Cristina ) תחנה זו הוקמה בשנת 1918 , כאן מתארחים ומקבלים ברביקיו – אסדו, ממיטב הבשר המקומי.

מנקודה זו יוצאים לטיול על הקרחון ונופיו המיוחדים, לאחר שמילאנו כרסנו בבשר ועיננו שבעו נוף ממשיכים בשייט לפונטה בנדרה (Punta Bandera) הנמצאת כ 50 ק"מ ממערב לעיירה בדרום אגם  ארגנטינו (Lago Argentino), יש הנשארים ללון  באסטאנסיה (Estancia).

טיול נוסף באזור הוא ביקור בחוות חקלאיות , בדרך כלל הסיור מלווה בארוחה מקומית, פרטים ניתן לברר במקומות הלינה וסוכנויות הנסיעות.

יש עוד מגוון רחב של אטרקציות בארגנטינה שכדאי להכיר – הכי חשוב זה לעשות חיים 🙂

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן